måndag 23 augusti 2010

21.50

Vet inte om dom hör mig,
alla dom som jag älskat och alla dom jag hatade.
Var jag än går, ser jag jämt en horisont,
hör en röst som förklarar att man aldrig kan börja om.


shasha. nu på kvällen så blev de en promenad med mamsen och thuvis. hubbo rundan. jag älskar att gå där på kvällen, när solen nästan ska gå ner över åkern och järnvägen. så fint !

efter de åkte vi till morfar&mormors grav. tände ljus , och thuva la en pärlplatta som va format som ett hjärta på morfars grav.

jag har aldrig träffat min morfar. han dog när mamma va åtta år. kan ni tänka er att begrava sin pappa när man är 8 år ? så hemskt , får en klump i magen bara jag tänker på de !

för 1 och ett halvt år sen dog min mormor. min gammelmormor hörde inget av henne på två tre dagar och då ringde hon polisen. dom gick in i mormors lägenhet och hittade henne död på golvet. hennes hjärta hade stannat.

sen skulle mamma och morbror åka och städa i lägenheten och fixa. jag tjatade till mig att få följa med. fy va hemskt de var. allt som hon hade gjort innan syndes, hon hade dammsugit och torkat golvet, för grejerna stog framme.

tänker ofta på henne. sen ska jag berätta något som säkert hälften inte kommer tro på, men de bryr jag mig inte om för jag vet vad jag såg.

jag låg i ena delen av mammas dubbelsäng för att jag hade ingen säng , skulle köpa en ny. sen i hörnet i hennes rum , där ser jag något super mörkt som börjar röra sig. då blir jag rädd och blundar. så kollar jag igen , då ser jag en skugga som sätter sig bredvid mamma på hennes sängkant. skuggan sätter fingret framför munnen att jag ska va tyst. sen pussar den mamma i pannan. då börjar jag stor gråta och skrika. mamma håller om mig , tror på mig som tur är. svetten ba rann och jag skaka och grät.

dagen efter såg jag en gammal bild på mormor. de va henne jag hade sett på natten.

mormor , jag älskar dig


imorgon är de skola igen. är riktigt trött just nu.

ni får en fin låt här oxå



/michis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar