fredag 19 mars 2010

16.36

I love you, I swear that's true.
I cannot live without you.


hejhopp. sitter här och tänker och lyssnar på musik. fick lite skrivlust helt plötsligt.

mallan frågade mig varför jag heter ericamichaela på bloggen men erikamichaela på bdb. (för er som inte ser skillnaden så är med c på bloggen och med k på bdb) de är för att när jag gjorde bloggen så tror jag att med k va upptaget. sen hade min mamma från början tänkt att jag skulle heta med c. och jag tycker de ser finare ut med c hehe. de va de.

sen skulle jag bara vilja säga att jag är så glad att jag har mina vänner som ställer upp för mig i vått och tort. utan er vore jag ingenting !

sitter även och tänker på livet, vad meningen är igentligen. är de att man ska tjäna så mycke pengar som möjligt och leva fint. eller är meningen att man ska hitta sin kärlek och känna att pengar och andra saker inte spelar någon roll bara du får va med den du älskar. eller ska man bara skita i allt och leva.

de finns många frågor i mitt huvud just nu. alla tankar snurrar runt som en virvelvind. duger jag ? hur ska jag vara ? vem är jag ? den lilla michis som va liten söt och oskyldig, vart är hon ? ibland vill man bara krympa och krypa upp i mammas famn och glömma all skit.

jag tror på änglar och på himmelen. att efter livet , då kommer man till nangiala. en ganska skön tanke att ha. döden är inte så skrämmande då. jag vet att de finns änglar utan vingar. de finns runt om en , de kallas vänner. riktiga vänner ser tårar bakom ett falskt leende. eller hur ? jag vet villka mina vänner är. de vet dom själva oxå. de är dom som får upp mig från marken när jag ligger ner.

man ska verka så glad och perfekt utåt. men innuti finns de en liten tjej som är blyg och ledsen. men ska le , inte visa sin svaghet. nej gråta de får man bara göra när ingen ser.

världen är inte perfekt och inte jag heller. tårarna fortsätter rinna när ingen ser. de ingen ser de finns inte, de vet ju alla.

/michis

2 kommentarer:

  1. haha det kanske var en konstig fråga, men kom bara och tänka på det :-)
    bra skrivet btw, stämmer precis!<3

    SvaraRadera
  2. ingen fråga är konstih mallan !:)

    tack tack!<3

    SvaraRadera